Cosplay New Zealand
Hi there! This forum has now moved over to Facebook. You can find us by searching for 'Cosplay New Zealand', or going to https://www.facebook.com/groups/cosplaynewzealand/

We'll see you there.
Cosplay New Zealand
Hi there! This forum has now moved over to Facebook. You can find us by searching for 'Cosplay New Zealand', or going to https://www.facebook.com/groups/cosplaynewzealand/

We'll see you there.
Cosplay New Zealand
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeHome  PortalPortal  GalleryGallery  RulesRules  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  


2009 Sailor Scout Group [Sunday]

Go to page : Previous  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 32 ... 42  Next
View previous topic View next topic Go down
MessageAuthor
Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Annabel. 21/02/09, 09:26 am

I like the idea of silk, too. :C
Then again, perhaps the people who don't want to buy silk should decide between them on a different material? :\ Seeing as if we're not all going to match we ought to at least have the next best thing and have matching *groups*... xD

I'd like to match with Arisa/Neptune at the very least but eh. D:

What about leotards? :\ I was thinking of just buying one and building over it since I don't know if I could make one, but I'm on a tight budget and don't know if I want to buy patterns as well as fabric. Would buying a pattern and fabric be more or less expensive than buying a leotard and building over it? Considering that I am not fantastic at sewing and will be having enough trouble with the skirt and collar... xDDD
And bootsies... hm. What shall I do for my bootsies...
We're doing weapons, too, aren't we? :'D That's the one thing I'm pretty sure I can actually do, LOL

Long babbly post is long and babbly.
Annabel
Annabel
paoupu fruit

Number of posts : 411
Age : 27
Location : Christchurch, NZ
Gender : Female
Registration date : 2007-12-15

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Suixelo. 21/02/09, 04:41 pm

She's getting hers made if I remember rightly, so she can probably ask for certain materials.

Leotards can be expensive but so can be the cotton/lycra or whatever material. Common sense says that it will be cheaper to make it, but if you factor in time/effort/making ability... lol. Unfortunately for us, white leos can be harder to find here since white isn't an official colour for NZ ballet schools. We should be able to find some though.

Bootcovers will work well on the boots, unless you're amazing and can actually find coloured boots like that lol!
Suixelo
Suixelo
Souperman.

Number of posts : 3569
Age : 30
Location : Birkenhead - Auckland
Gender : Female
Registration date : 2008-03-25

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Annabel. 22/02/09, 03:11 am

Yeah, I did *think* it would be cheaper to make it... but I also don't completely trust myself with a sewing machine and I don't want to accidentally destroy any perfectly good fabric... furthermore I am extremely lazy and will put off making the blasted thing for as long as possible if I think it looks too hard. xD

I would rather make it myself; just not sure if that's gonna work because I suck. :\
White leotards shouldn't be too awful to find, I wouldn't think. :\ Perhaps I'll poke around for some, and if I can't find any within my price range (which is not a very *high* price range as I am a cheapskate) I will be forced to get off my lazy bum and make it, lol.

Lol yeah I'll just go down to No.1 Shoe Warehouse and find some navy blue pumps with random ribbon... strap things around them, should be easy! What do you think would be best for making the boot covers? I mean, I want it to match my skirt/collar/etc. but I don't think silk is a good thing to put on shoes... is it? XD
I'll have to look for... er... something... and I ought to get started soon or I'll put it off and then start like the day before I fly up for Arma, LOL. I am such a procrastinator... I haven't worked out half my Geddon cosplays rofl. I've got like... two for certain... xD
OH WELL that just means I have more time to make them! 8D
Annabel
Annabel
paoupu fruit

Number of posts : 411
Age : 27
Location : Christchurch, NZ
Gender : Female
Registration date : 2007-12-15

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Suixelo. 22/02/09, 03:54 am

Haha yeah. You should be able to find one for $30-$40, lower if you're lucky.

Haha yeah.Erm we could, but we'd have to put zips into the covers. If you use lycra or something stretchy it'd work better. According to the tutorials I have anyway haha. There's that new girl on the forums who said she has tons of colours of lycra, we could give that a go?

Haha. I haven't booked my tickets for Chch yet DX Wah~
Suixelo
Suixelo
Souperman.

Number of posts : 3569
Age : 30
Location : Birkenhead - Auckland
Gender : Female
Registration date : 2008-03-25

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By fleyer. 22/02/09, 04:33 am

What I'm doing for the boots is getting satin for the skirt and bows but a matching non shiny purple for the boots
fleyer
fleyer
Sushi ;O

Number of posts : 2354
Age : 26
Location : Chch
Transforms into : Supernanny...
Gender : Female
Registration date : 2008-03-31

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down
http://fleyer.deviantart.com/

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Suixelo. 22/02/09, 04:46 am

Satin will look awful in photos, I have proof =/
Suixelo
Suixelo
Souperman.

Number of posts : 3569
Age : 30
Location : Birkenhead - Auckland
Gender : Female
Registration date : 2008-03-25

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Annabel. 22/02/09, 05:00 am

Yeah, well, that's pretty reasonable. :\ I think I'll most likely do that since I'd be much too scared to wear a leotard that I had made myself, LOL.

XD I was kidding. I'm all for lycra/stretchy things. That's a good idea, actually; I think we should do that. <:

Do you wanna come stay with me when you come down here? <: We can do our nails and talk about boys and have pillow fights in our underwear! 8D...or like... not... xD
I think I already asked you this lol.
Annabel
Annabel
paoupu fruit

Number of posts : 411
Age : 27
Location : Christchurch, NZ
Gender : Female
Registration date : 2007-12-15

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By fleyer. 22/02/09, 05:01 am

Silk sorry *still half asleep*

I meant silk I said satin I so need to sleep XD
fleyer
fleyer
Sushi ;O

Number of posts : 2354
Age : 26
Location : Chch
Transforms into : Supernanny...
Gender : Female
Registration date : 2008-03-31

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down
http://fleyer.deviantart.com/

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Suixelo. 22/02/09, 05:17 am

Hahaha good. I was like =/=/=/=/

Annabel: PLEASEKTHX =D
Yeah you had, but I wasn't sure if the offer still stood hahahah. YAYS.
Suixelo
Suixelo
Souperman.

Number of posts : 3569
Age : 30
Location : Birkenhead - Auckland
Gender : Female
Registration date : 2008-03-25

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Annabel. 22/02/09, 05:29 am

lololol yay<3
I'll ask my mum or dad ASAP. <: it should be fine.
If it's not then I know a very nice alleyway where you can put up for the weekend... 8D

hm. I keep finding references for Super Sailor Uranus but not like... SAILOR Uranus. xDDD I'm so retarded, gawd.
Annabel
Annabel
paoupu fruit

Number of posts : 411
Age : 27
Location : Christchurch, NZ
Gender : Female
Registration date : 2007-12-15

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Suixelo. 22/02/09, 05:41 am

YAY ALLEYWAY.

Haha awww. I want to do Super >> But idk if I will
Suixelo
Suixelo
Souperman.

Number of posts : 3569
Age : 30
Location : Birkenhead - Auckland
Gender : Female
Registration date : 2008-03-25

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By fleyer. 22/02/09, 08:28 am

I might do super (just cause I want an awesome long bow) but I might do the one only she has in the anime but idk
fleyer
fleyer
Sushi ;O

Number of posts : 2354
Age : 26
Location : Chch
Transforms into : Supernanny...
Gender : Female
Registration date : 2008-03-31

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down
http://fleyer.deviantart.com/

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Annabel. 22/02/09, 08:38 am

WELL IN THAT CASE
I may do Super too... >:3
Annabel
Annabel
paoupu fruit

Number of posts : 411
Age : 27
Location : Christchurch, NZ
Gender : Female
Registration date : 2007-12-15

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By fleyer. 22/02/09, 09:12 am

Well Super seems the way to go =D but we could always do eternal. Then again everyone can have the one they like =P
fleyer
fleyer
Sushi ;O

Number of posts : 2354
Age : 26
Location : Chch
Transforms into : Supernanny...
Gender : Female
Registration date : 2008-03-31

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down
http://fleyer.deviantart.com/

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Annabel. 22/02/09, 09:14 am

Well, it *would* be nice if we all matched... xD but no sense making everyone do an outfit they don't want to do, lol.
Annabel
Annabel
paoupu fruit

Number of posts : 411
Age : 27
Location : Christchurch, NZ
Gender : Female
Registration date : 2007-12-15

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By fleyer. 22/02/09, 09:15 am

Well I will probably do a mix of super with the weird arm things she has
fleyer
fleyer
Sushi ;O

Number of posts : 2354
Age : 26
Location : Chch
Transforms into : Supernanny...
Gender : Female
Registration date : 2008-03-31

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down
http://fleyer.deviantart.com/

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Suixelo. 22/02/09, 09:18 am

... Probably doing super. lol. I like it so much moreee
Suixelo
Suixelo
Souperman.

Number of posts : 3569
Age : 30
Location : Birkenhead - Auckland
Gender : Female
Registration date : 2008-03-25

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Annabel. 22/02/09, 09:24 am

LOL yay, works for me. xDDD

IIIIII need to go shopping. OTL
Annabel
Annabel
paoupu fruit

Number of posts : 411
Age : 27
Location : Christchurch, NZ
Gender : Female
Registration date : 2007-12-15

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By fleyer. 22/02/09, 09:44 am

Yay super =D
Super Chibi Moon is way better too, same with Moony or the anime ones are.
fleyer
fleyer
Sushi ;O

Number of posts : 2354
Age : 26
Location : Chch
Transforms into : Supernanny...
Gender : Female
Registration date : 2008-03-31

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down
http://fleyer.deviantart.com/

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Annabel. 22/02/09, 11:02 am

Found this. It might be helpful even though I'm not sure how yet! 8D You could use it as a checklist I guess...?
idk.
Annabel
Annabel
paoupu fruit

Number of posts : 411
Age : 27
Location : Christchurch, NZ
Gender : Female
Registration date : 2007-12-15

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By fleyer. 22/02/09, 11:45 am

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 A3787720-2
I plan on these shoulders but making the bow at the back longer.
fleyer
fleyer
Sushi ;O

Number of posts : 2354
Age : 26
Location : Chch
Transforms into : Supernanny...
Gender : Female
Registration date : 2008-03-31

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down
http://fleyer.deviantart.com/

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Annabel. 25/02/09, 08:05 am

D:
COME ON SOMEONE SIGN UP FOR SAILOR MOON. WHAT KIND OF SAILOR MOON GROUP ARE WE WITHOUT SAILOR FREAKING MOON? XDDD
GAWD GUYS. I KNOW YOU CAN DO IT. D:

...also that Saturn outfit will be so much win<333
Annabel
Annabel
paoupu fruit

Number of posts : 411
Age : 27
Location : Christchurch, NZ
Gender : Female
Registration date : 2007-12-15

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Suixelo. 25/02/09, 08:11 am

I CAN'T WAIT.
But srsly we need a Moon D=
Suixelo
Suixelo
Souperman.

Number of posts : 3569
Age : 30
Location : Birkenhead - Auckland
Gender : Female
Registration date : 2008-03-25

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By fleyer. 25/02/09, 09:55 am

We do like seriously ><, maybe we should blackmail someone into it.
fleyer
fleyer
Sushi ;O

Number of posts : 2354
Age : 26
Location : Chch
Transforms into : Supernanny...
Gender : Female
Registration date : 2008-03-31

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down
http://fleyer.deviantart.com/

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Annabel. 25/02/09, 10:05 am

...does anyone on the forum have a relatively docile loved one/small pet available for kidnapping and other such blackmaily purposes? :'D
Annabel
Annabel
paoupu fruit

Number of posts : 411
Age : 27
Location : Christchurch, NZ
Gender : Female
Registration date : 2007-12-15

2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

Re: 2009 Sailor Scout Group [Sunday]
Post By Sponsored content.


Sponsored content



2009 Sailor Scout Group [Sunday] - Page 22 Vide
Back to top Go down

2009 Sailor Scout Group [Sunday]

View previous topic View next topic Back to top
Page 22 of 42Go to page : Previous  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 32 ... 42  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Cosplay New Zealand :: Events :: Auckland Armageddon-